دندانپزشک اطفال
نوشته شده توسط : سیمادنت

دندانپزشک اطفال

دندانپزشکی اطفال یکی از شاخه‌های مهم علم پزشکی است که به صورت تخصصی به سلامت دهان نوجوانان و کودکان می‌پردازد. یک دندانپزشک اطفالدر یک دوره سه ساله، درباره دندانپزشکی کودکان دوره دیده تا مهارت‌های لازم در این زمینه را به دست بیاورند. موسسات معتبر دنیا همانند آکادمی دندانپزشکی کودکان ایالات متحده آمریکا توصیه می‌کند تا نخستین ویزیت دندانپزشکی نوزادان، شش ماه بعد از رویش اولین دندان‌ها صورت گیرد.

دندانپزشک اطفال، آموزش هایی را  به والدین کودک درباره نحوه تمیز نمودن دندان کودکان از جمله مسواک زدن و دیگر روش‌ها را ارائه می‌دهند. برای کسب آگاهی بیشتر درباره مراجعه به دندانپزشک اطفال، توصیه می‌کنیم در این مقاله با سیمادنت کلینیک همراه ما باشید.

درمان های تخصصی

دندانپزشکان در این زمینه، معمولا طیف گسترده‌ای از خدمات را به مراجعین خود ارائه می‌دهند. از جمله این خدمات، درمان دندان‌های شیری، دائمی، لثه و دهان کودک می‌باشند. همچنین یک متخصص دندانپزشک با به کارگیری روش‌های درمانی مناسب اقدام به درمان بیماران خود می‌کند. در مبحث انواع روش‌های درمانی می‌توان به، درمان ریشه، ترمیم شکستگی دندان، خارج نمودن دندان و پر کردن دندان اشاره کرد.

همینطور در شرایط خاص برای کودکانی که دارای معلولیت جسمی نیز هستند یا کودکانی که در سنین پایین دچار ترس و اضطراب هنگام مراجعه به پزشک می‌شوند، روش‌های درمانی مانند بیشهوشی را ارائه می‌دهند.

خدمات تخصصی دندانپزشک اطفال

از جمله خدمات تخصصی که یک پزشک اطفال ارائه می‌دهند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فلوراید تراپی

این روش سبب افزایش پیشگیری از پوسیدگی دندان و افزایش مقاومت دندان می‌شود. فلوراید در حقیقت یکی از عناصری است که در طبیعت به وفور یافت می‌شود و تاثیر به سزایی در تقویت مینای دندان دارد.

شیار پوش

یکی از روش‌های بی خطر است که بدون درد باعث افزایش مقاومت دندان‌ها می‌شود.

ترمیم دندان های شیری

دندان های اطفال به دلایل گوناگونی مانند شکستگی و پوسیدگی ممکن است نیاز به ترمیم داشته باشد. به یاد داشته باشید که ترمیم دندان‌ها مختص دندان‌های دائمی نیست.

متخصص ایمپلنت

متخصص ایمپلنت

یک متخصص ایمپلنت در واقع پزشکی است که، پس از گذراندن دوره عمومی دندانپزشکی، سال های مشخصی را نیز در عرصه اخذ تخصص کاشت دندان و جراحی فک را نیز گذرانده است. البته ناگفته نماند، تمام پزشکانی که دوره‌های دندانپزشکی عمومی را پشت سر گذاشته‌اند، قادر هستند تا ترمیم و ایمپلنت دندان را نیز انجام دهند. اما اگر فک شما دچار مشکلاتی شود، بایستی به یک متخصص ایمپلنت و جراحی فک مراجعه کنید.

یک متخصص ایمپلنت در طی ۳ الی ۴ سال یاد گرفته تا چگونگی انجام جراحی های پیشرفته را انجام دهد. این افراد با داشتن دانش و مهارت کافی، در این زمینه می‌توانند تا یک جراحی موفقیت آمیزی را به ثمر برسانند.

در ادامه به ویژگی‌های یک متخصص ایمپلنت را برای شما بیان خواهیم کرد.

خصوصیات یک متخصص ایمپلنت خوب

یک متخصص ایمپلنت خوب بایستی معیارهایی داشته باشد تا ترمیم دندان و جراحی های مربوط به فک را به بهترین نحو انجام دهد. این ویژگی ها عبارتند از:

  • بهره‌گیری از ابزارهای پیشرفته و تجهیزات کامل
  • دانش و مهارت کافی در این زمینه
  • تجربه و سابقه درخشان

دقت کنید؛ به منظور یک طرح درمانی در دندان پزشکی، ایمپلنت دندان امکان دارد عوارض زیادی را با خود به دنبال داشته باشد. عفونت‌های بعد از ایمپلنت، شکسته شدن و یا در آمدن ایمپلنت، درد بعد از جراحی و کیفیت ایمپلنت‌های به کار گرفته شده و غیره، همگی ممکن است از عوارض بعد از ایمپلنت دندان باشند که به نحوی شدید و یا ضعیف خود را نشان دهد. برای اینکه شما سلامت خود را به خطر نیاندازید و کل هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید تلف نشود، طبیعتا نیاز دارید که از یک متخصص حرفه‌ای و با تجربه برای این منظور یاری بگیرید.





:: برچسب‌ها: دندانپزشک اطفال ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: